26 Ağustos 2015 Çarşamba

Japoncaya başlarken

Japonca öğrenmeye başlayanlar için liste:


  1.  Anime izlemeye başlayın.
  2.  Genki kitabını edinin (İnternette satışı yapılıyor. pdf'sini indirip çıktısını da alabilirsiniz.)
  3. Hiragana ve Katakana öğrenmeye başlayın. Ardından Genki'ye girişin.
  4. Kültürü öğrenmeden dil de öğrenilmez. Öğrenirsin de iletişim kuramazsın. O yüzden http://www.tofugu.com/ linkine buyrun bakalım :)
  5. Kültürlenme için bir de şunlar mevcut: https://www.youtube.com/user/MyHusbandisJapanese ve https://www.youtube.com/user/TexaninTokyo
Şimdilik bu kadar. Japonca'da ilerledikçe kaynaklar da çoğalacak tabii. Bunlar zaten internette mevcut binlerce kaynaktan elediklerim. Binlerce kaynak taramadım elbette :) Ama onlarcasına baktım. Bir kısmını eleyip bir kaç tanesine odaklanmadıkça ilerleme kaydetmek imkansız. Bu kaynakları kesinlikle tavsiye ediyorum. 



  1. Neden Anime izlemelisiniz?
    Japonca hevesim ta liseden geliyor; anime izlediğim, manga okuduğum, hatta bir dönem Bleach ve Deadman Wonderland mangalarını İngilizceden çevirdiğim zamanlardan. O yüzden baya bir kulak dolgunluğum var diyebilirim. Bu da Japonca öğrenirken işimi baya kolaylaştırdı. Örneğin い ve る fiillerini oturup ezberlemek yerine kulak dolgunluğuyla rahatça yapabiliyorum. O yüzden henüz anime izlemeye başlamamışsanız hemen bugün başlayın! Japonca öğrenme sürecinizi çok daha kolaylaştıracak. Ayrıca şimdiye kadar neden izlemedim diye pişman bile olacaksınız :)
  2. Genki - げんき
    Kendi kendinize öğrenecekseniz bir kitaba ihtiyacınız var o kesin. İnternet sitelerinden öğrenmeye çalışmak pek işe yaramıyor. En azından bende pek bir iş görmedi. Japonca öğreten sitelerde çoğunlukla sadece gramer anlatımı var. Yeterli diyalog ve örnek yok. Belli bir düzen ve sırayla ilerlemek çok zor. Kaybolmuş hissediyorsunuz. Ancak Genki'de her şey belirli bir düzen içinde ilerliyor. Üstelik 3. üniteden itibaren Kanji de öğretmeye başlıyor. Bu çok güzel bence. İnsan ömrünün tüm kanjileri öğrenmek için çok kısa olduğunu hesaba katarsak erkenden başlayın derim :) Hangi kitaptan Japonca öğrenebilirim diye biraz araştırmışsanız Minna no Nihongo'ya (みんあのにほんご) denk gelmişsinizdir eminim. O kitaptan öğretmensiz öğrenebileniniz olursa buyursun :) Yalnız çalışacaklar için Genki ideal derim. Workbook'u da edinmeyi unutmayın :)
  3. Hiragana ve Katakana şart! Ardından da Kanji'ye girişmeli.
    Latin harfleriyle Japonca öğrenmenin pek bir anlamı yok. Konuşursunuz ama okuma yazmanız olmaz. Bir dili o dilde metinler okumadan öğrenmek de pek mümkün değil. O dili öğreten sitelerin ve kitapların sunduğu diyaloglar asla o dili öğrenmek için yeterli değil. Okumanız gerek. İngilizce'yi de bu yüzden öğrenemiyoruz söylemiş olayım :) Fakat Japonca'da Hiragana ve Katakana öğrenir de Kanji öğrenmezsek yine okuma yazma bilmiyor sayılıyoruz maalesef :( Çünkü Kanji çok yoğun kullanılıyor. Hiragana kelimenin köküne gelen eklerde kullanılırmış çoğunlukla. Katakana yansıma isimlerde, yabancı dillerden alınan sözcüklerde vs. (Katakana'yı öğrenmek baya gerekli yani :) Japoncanın bu konuda ünü kötü. Örneğin arabanın ön camı için İngilizcede kullanılan sözcük: front glass. Tahmin edin Japoncası ne? Fronto Grasu.) Ben Kantankana'yı (hiragana+katakana'ya verilen isim) http://www.japanesepod101.com/ sitesinden 1 haftalık ücretsiz hesap oluşturarak öğrenmiştim. Ama bunun dışında pek çok kaynak da mevcut.
  4. ve 5. Tofugu'yla ilgili söyleyecek pek bir şeyim yok. Girin ve görün :) Yukarıda paylaştığım youtube hesaplarını ise kesinlikle tavsiye ediyorum. Şirinlik abidesi bu hesaplar sizi motive edecek. Paylaştığım ilk hesapta Japon üniversite öğrencileriyle oldukça popüler konularda röportajlar da var. Bir göz atın derim. Şimdilik bu kadar. Ja mata ne~

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder